Tuesday 6 December 2011

Trip ke G.e.n.t.i.n.g .T.h.e.m.e. P.a.r.k

Sebenarnye trip ni dah lame aku pergi dengan classmate aku ..mase tengah cuti semester bulan 7 aritu yang lame xhengat kan ..hambik dua bulan poli kasi cuti memang makan tido makan tido la kerjanya..hahaha..masa itu la cuti yang pling best aku dapat sebab nya sebelum ni bape minggu je cuti lepas tu rushing kejar semester yang baru..tp fikir2 balik bgus jugak cepat ckit abis belajar kan...hehehe..
Disebabkan tengah cuti semester kali terakhir ni..jadi bosan xthu nk buat ape kat umah..jadi aku pon merajin rajin kan diri mengupdate blog usang aku ni...jadi aku pon rase nk tulis pasal trip aku ke Genting Hinglands ni, dah lame kot plan nk pegi lastly terjadi n termakbul gak hajat dihati ini..sepatutnya  merancang pergi  5sekawan  tp xjadi sebab kawan aq yg sorang tu bru je balik dari indonsial sebab ade program menari kebudayaan..jadi yang 4orang ni pasrah je la..dlm hati gelabah giler maklum la firstime nk jalan jauhkan...seblm ni  jalan keliling2  K.U.A.N.T.A.N. je...skrg sedah b’tatih2 nk jalan jauh2 ckit.

so,malam tu konon2 nk tido awal la.tp hampeh xjadi..dok borak2  smpi xsdar dah pagi..biasa la kteorg jarang jmpe jadi bila dah jmpe macam2 cite la kuar..dan lagi bukak utube  nk tgk keadaan kt sane mcm mane..smgt pnye pasal kan..lampu siap xtido sebabnye tkut bngn lambat..tapi sebelum pkul5 pagi smue dah bngn..ahaha..awal gilos kan bngn, jadi sorang2 pegi mandi siap solat subuh smua siap2 dah nk bertolak bkn ape mase ni jalan xjem kan jadi cepat la ckit sampai sane..boleh thn jgk la kawan aku ni bawak kete pnye la nk cepat..jgn xcaya dalam pukul 8.30 kteorang dah ade kat Genting Sempah n siap sedia utk mengalas perut kt situ..sebab apa nk mkn kat ats puncak tu mahalss giloss that’s why semua  kenyang kan perut di genting sempah je..

siap kenyang kan perut terus gerak ke puncakla apa lagi..jadi korg blh la pilih nk naik dgn kereta sendiri ke atau naik kabel  je kat atas tu...aku n kawan pilih keadaan lbh slmt parking kete kat bawah then naik kabel je..sbb xberani nk drive kt jalan sempit ke puncak Genting Hingland tu... so pkul  10 pagi dah smpi ke Taman Tema tu, beli tiket ape lagi check inn maen game  smpai penaat la...penat dah aku  menaip ni rasa banyak sgt puas pulak nk membaca..jadi cuci2 la mate tgk gmbar aku yg xseberapa ni...ehh jap2 mase aku kt cni kan tibe2 aku rase mcam melancong kt Oversea sebab keliling penuh dgn pelancong luar...hahaha..mgkin  kebetulan d’owg bercuti  kt Negara  Malaysia  kan...ni untuk korg cuci2 mata yeaa..



breakfeast sebentar di Genting Sempah..nasi lomak jee.


pemandangan atas keta kabel ..debor ase


huahua..muke cover gelabah + takut giler mase naik..dupdapdupdap

 dah smpi puncak haruslah beli tiket..Indoor boleh atau nk m'cabar ckit Outdoor la..jom masuk


Bertukar ! dah dapat pas masuk,jadi mulakan misi maen puas2 la..


 ape ntah name bnde ni,dah puas2 pusing n dah abis game m'cabar..cari bnde rilekss ckit kann


separuh pemandangan dari atas..muke xcited nk maen Crok Screw awal2 pagi...

si cantik n si comel..mai n nana...hebat korg kan


selingan untuk gambar kenangan..ayuh pergi lagi..:)



p/s : hope kte dapat pergi lagi dengan kawan2 laen dan boleh kumpul ramai2 dgn kawan2 lagi ramai lagi meriahh kan..bnyk lgi gmbr nk upload tapi line mcm siput sedut..huhu

No comments:

Post a Comment